ضمن برگزاری مراسم ختم باشکوه اهالی باغ مهدی تفت از مقام معنوی عالم منطقه خود تجلیل نمودند


یزدفردا "در دومین روز از ایام فاطمیه اهالی روستای باغ مهدی سانیج از توابع شهرستان تفت از مقام معنوی حجت الاسلام والمسلمین رستگاری تجلیل نمودند. به گزارش خبرنگار یزد فردا در این مراسم که پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مسجد باغ مهدی سانیج برگزار شد وعاظ و ذاکرین به تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت الاسلام والمسلمین رستگاری پرداختند.
در این مراسم آقای سید محمد رستگاری فرزند حجت الاسلام و المسلمین رستگاری با اشاره به قدمت فراوان حضور سادات طباطبایی فراشاهی در منطقه اظهار داشت:« مرحوم والد و اجدادشان حداقل 200 سال است که به این روستا رفت و آمد داشته و در ایام سال همواره به تبلیغ و ترویج مذهب جعفری مشغول بوده اند ». وی ضمن تشکر از هیأت عزاداران حسینی چهارده معصوم و اهالی باغ مهدی افزود:« سادات طباطبایی فراشاهی از زمان آسید ابوالقاسم تا مرحوم آسید عبدالحی که اذان و نماز آقا در یزد از جمله یادگارهای ایشان است همواره نسبت به اهالی باغ مهدی محبت خاصی داشتند و متقابلا اهالی این منطقه نیز ارادت ویژه ای به این دسته از سادات داشته و دارند که جای بسی تقدیر و سپاسگزاری است».
در پایان مراسم نیز به همت هیأت عزاداران حسینی چهارده معصوم سانیج با ضیافت شام از حاضرین پذیرایی پذیرایی آمد.
شایان ذکرست اهالی سایر محلات و روستاهای سانیج نیز به منظور تجلیل از مقام علمی و معنوی حجت الاسلام و المسلمین رستگاری مجالس متعددی را در مناطق خود برگزار خواهند نمود که تا پایان ایام فاطمیه ادامه خواهد داشت.
روستای باغ مهدی یکی از روستاهای توابع تفت و سانیج است که اهالی آن اهتمام ویژه ای به برگزاری مجالس حسینی داشته و در جریان دفاع مقدس نیز هشت شهید به انقلاب اسلامی هدیه نموده است.این روستا در 60 کیلومتری مرکز استان واقع است.


گزارش تصویری:





















































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا